Posted on

EM i Cheerleading i Slovenien 2015

EM i Cheerleading 2015 i Slovenien

EM Cheerleading i Ljubljana, Slovenien 25. – 29. juni 2015

Jeg har lige været af sted som voksenledsager til mit barnebarn, der skulle deltage i europamesterskaberne i Cheerleading i Slovenien.

Vi havde en fantastisk tur.

EM i Cheerleading Slovenien 2015

Vi ankom sent torsdag, den 25. juni til vort hotel (LEV) i Ljubljana og blev godt indkvarteret og fik pakket ud og kom i seng.

Næste dag var helt vores egen, da det først var i week-enden konkurrencerne skulle foregå. Vi gik derfor ud i byen efter at have spist morgenmad. Vi var nogle stykker som fulgtes.

EM Slovenien 2015 ved dragebroen
EM Slovenien 2015 – Dragebroen

Ljubljana centrum ligger omkring et bjerg med en borg og med floden rundt om. Der er hyggeligt med gamle huse, huse i Jugendstil og torve og pladser. Der er marked. Både for turister med forskelligt landet kan frembringe også af oste, madretter øl osv. Der er også frugt- og grøntmarked og m.m.

Frugt og Grøntmarked i Ljubljana - EM i Cheerleading 2015
Frugt og Grøntmarked i Ljubljana – EM i Cheerleading 2015

Deres is smager dejligt og der er mange moderne forretninger og supermarkeder.

Rundt omkring i hele byen findes en masse bronzekunst og langs flodens bredder er der stader med kunsthåndværk, cafeer og en sti langs floden med buske og træer fuldender det hele.

Konkurrencerne skulle foregå i Tivoli Halle, som ligger i en del af en stor park. Vi var ude for at se, hvordan det hel så ud og i Parken, fyldt med duftende lindetræer fandt vi en bemandet legeplads, med trampoliner, hoppeborge, baljer, man kunne sejle rundt i og små racerbiler. Desuden var der et traktørsted.

Legaland i Ljubljana - EM i Cheerleading 2015
Legaland i Ljubljana – EM i Cheerleading 2015

Bortset fra varmen, som vi slet ikke var vant til fra Danmark i år, så var der dejligt og vi nød at være der.

Vi bevægede os tilbage til hotellet for at mødes med alle de andre, der havde lyst til at gå med ud i byen og få aftensmad.

Dagen efter var vi inde i hallen for at heppe på vores klubs seniorhold i konkurrencen og senere fik de ”voksne” fri, da trænerne tog sig af vore deltagere. Til slut mødtes vi igen i hallen for at heppe på endnu nogle deltagere.

Så var det ud at få aftensmad og så hjem i seng.

Søndag var det juniorernes  tur. Vi var tidligt i hallen og blev der til alle præmier var uddelt om aftenen.

Mit barnebarn deltog i partnerstunt og senere på sit hold. Vi havde flere hold, som deltog og alle blev der heppet af.

This slideshow requires JavaScript.

Til slut havde alle deltagere været igennem og vi fik nu en opvisning af et hold basketball kunstnere, som rejser verden rundt med deres optræden.

EM Slovenien 2015 - Basketball kunstnere
EM Slovenien 2015 – Basketball kunstnere

Præmieoverrækkelserne.

Det var ordnet således, at de tre (par eller hold) der skulle have medaljer blev kaldt op i tilfældig rækkefølge og først derefter blev det afgjort, hvem der fik bronze, sølv eller guld.

Mit barnebarn og hendes partner vandt sølv med Rockets Calipso.

Vi havde også et hold, der fik bronze. De hedder Rockets Starcraft.

I kan læse mere om de to vindere her: Rockets Cheerleaders Group- og Partnerstunt

EM i Cheerleading i Slovenien 2015 - Vinder af sølv i kategorien Junior partnerstunt
EM i Cheerleading i Slovenien 2015 – Vinder af sølv i kategorien Junior partnerstunt

Jeg synes, det hele var godt arrangeret. Det er således, at der er to former for cheerleading. Den med spring og løft og så cheerdance. Derfor var der to scener og to hold dommere og man skiftede hele tiden fra den ene scene til den anden så der ikke var mange pauser i programmet.

Da vi endelig kom ud af hallen var alle lettere euforiske og vi fortsatte hen til en mexicansk restaurant, hvor vi havde bestilt borde til aftensmad.

EM Slovenien 2015 - Euforiske unge foran restaurant i Ljubljana
EM Slovenien 2015 – Euforiske unge foran restaurant i Ljubljana

Da alle var næsten færdige med maden begyndte det at regne. Og det var regn, skal jeg love for. Det virkede som et tropisk regnskyl og alle skyndte sig hjem til hotellet. Det var svært at falde til ro den aften.

Vi havde heldigvis næste dag til at pakke og se lidt mere af byen og få en is mere og en sejltur på floden inden vi skulle til lufthavnen og hjem.

Vi havde en god tur hjem, men var først i Kastrup omkring midnat og blev hentet af familien.

Det har været en fantastisk tur!

Slovenien er grønt og bjergrigt og med landbrugsjord. Menneskene er rare og pengene rækker længere, end herhjemme, så det er et oplagt sted at holde sommerferie.